Terwijl Joost zich nog steeds voorbeeldig gedraagt (oh wat houd ik zo van deze fase), hangt Loekje het helemaal uit. Hij is ongehoorzaam, uitdagend, huilt vaak, zoekt ruzie met Joost en op schooldagen is hij gewoon NIET TE DOEN.
'Moet ik vandaag nie naar school?' is zowat het standaardzinnetje wanneer hij opstaat en de opluchting is meestal groot wanneer het antwoord 'nee' is. Bij juf X valt het allemaal nog wel mee, maar over juf Y heeft hij niks goeds te vertellen. Niet dat het een slechte juf is, maar het is zijn 'type' niet. Laat het ons zo zeggen.
Was het leuk vandaag? 'nee'. Wat heb je gedaan in de klas? 'ik wou niet spelen, niks, gekeken, op jou gewacht' en nog meer van dat leuks' en oh ja, vandaag had hij met 'prikblokjes' gespeeld en dat vond hij toch iets leuker 'maar toch niet zooo heel erg leuk hoor, een klein beetje maar'
Hij praat niet (meer) tegen de juffen, doet passief mee, lijkt dingen niet te snappen--volgens de juf--, kan geen keuzes maken en speelt dan dikwijls gewoon niet. Maar ik moet me geen zorgen maken. Het is allemaal omdat hij nog zo klein is. Een écht peutertje nog op sociaal-emotioneel vlak...
pfffff niet leuk!
BeantwoordenVerwijderenhopelijk waait het snel over!!