dinsdag 17 augustus 2010

vakantie op z'n einde

De vakantie loopt stilaan op zijn einde (nog weken te gaan). Alhoewel de kinderen de kalender niet per sé in de gaten zitten te houden merk je het toch aan hen. Ze beginnen de laatste dagen 'schooltje' te spelen. Lopen met de boekentas rond. En Grote Kleuter zaagt mijn oren af om hem schrijfletters aan te leren.

Ik doe het niet. En ik heb het hem uitgelegd ook. Waarom niet. Ik weet nog hoe leuk ik het vond om samen met de klas nieuwe dingen te ontdekken. En aangezien het kind kan lezen en rekenen blijft schrijfletters schrijven over als 'nieuwigheidje'.

Maar intussen mag hij zich wel bezig houden met zoveel voorbereidende schrijfoefening (al die krulletjes en bergjes) als hij wil. Hoe beter hij dat kan, hoe beter hij zal kunnen schrijven zei ik. En 'tkind was alweer blij.

1 opmerking:

  1. ik had zulke plannen om van alles te oefenen met Kleuter, want dat wou 'ie graag! maar de dagen vlogen ons om de oren en de boekjes bleven in de kast liggen.. kan 'ie dat mooi allemaal samen met z'n 'nieuwe' klas ontdekken =)

    BeantwoordenVerwijderen