dinsdag 31 augustus 2010

Grote Kleuter

Het is Grote Kleuter's laatste dag als 'kleuter'. 'tKind start morgen immers in het eerste leerjaar en staat erop dat hij dan géén kleuter meer is. Net 5 jaar en kleuter-af vind ik toch wel al even slikken eigenlijk. (alhoewel er in mijn kenniskring morgen ook kindjes van 4énhalf starten in het eerste--dubbelslik)

Ik weet helemaal niet wat te verwachten van dat eerste leerjaar. Te moeilijk zal het wel niet zijn in het begin. Eerder te makkelijk. Hopelijk niet saai. En zal hij zolang kunnen stilzitten? En zal hij goed kunnen omgaan met 'toetsen'? En huiswerk? Zal hij zijn vinger durven opsteken? Hoe zal hij in de groep liggen? (eerste en tweede zitten samen, dus kinderen tot 8! jaar)

Deze mama krijgt stress. En beetje toch.

oh ja, Grote Kleuter zal dan vanaf morgen door zijn blogleven gaan als Grote Kapoen.

2 opmerkingen:

  1. Fran was ook net 5 als me de vraag gesteld werd om ze over te zetten. Ik heb het toen niet gedaan omdat zus voor de 2e keer het eerste aan het doen was, en dat veel te confronterend geweest zou zijn.
    Maar nu is het hoooooooog tijd dat ze naar het eerste mag hoor. Lezen moeten ze haar al niet meer leren ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoveel vragen... Het is inderdaad spannend afwachten.
    Ik ben ook benieuwd hoe hij het zal stellen!

    BeantwoordenVerwijderen